Σάββατο 29 Δεκεμβρίου 2012
mesologitisa- ορίζοντας
ορίζοντας....
Χαράζει!
παίρνει τέλος ο εφιάλτης του ονείρου
και ξεκινά ο εφιάλτης της πραγματικότητας σου.
πίσω από τα κάγκελα της μνήμης,
γελαστά μάτια σου στέλνουν μηνύματα.
ακροπατώντας σε υπολείμματα δερμάτων,
πηγαινοφέρνεις την επιθυμία αγωνιώντας.
χαράζει...
ο υποσχόμενος ορίζοντας, σου δείχνει νέο δρόμο!
http://mesologitisa.blogspot.gr/
Χαράζει!
παίρνει τέλος ο εφιάλτης του ονείρου
και ξεκινά ο εφιάλτης της πραγματικότητας σου.
πίσω από τα κάγκελα της μνήμης,
γελαστά μάτια σου στέλνουν μηνύματα.
ακροπατώντας σε υπολείμματα δερμάτων,
πηγαινοφέρνεις την επιθυμία αγωνιώντας.
χαράζει...
ο υποσχόμενος ορίζοντας, σου δείχνει νέο δρόμο!
http://mesologitisa.blogspot.gr/
"Οι ξημερωματιάριδες", του Γιώργου Η. Παγωνάκη
Οι ατιμίες ξυπνούν μαζί, αγκαλιά, με τα χείλη
στερημένα σε δρομάκια σάλιου, τα πρωινά.
Κανείς δεν χαρίζεται άσκοπα και άδοξα!
αν ναι, τότε μιλάμε για τους αδιάφορους και τους πρήχτες!
Η ματαιοδοξία του hangover προδηλώνει τις ευαισθησίες του ξενύχτη,
χωρίς να μετράει τα πατήματα και τα χιλιόμετρα βόλτας.
Όχι, μετράει τις τρύπες στο συκώτι, τα γαμήσια και τις ουσίες
που χρωματιστές μεταφέρουν καρναβάλια στα πρόσωπα.
Ο Βιάν δεν τόλμησε στις έγνοιές τους
"j' suis snob..."
Στην κουλτούρα της νύχτας, σκεπάζεται μαζί της και η ανοιχτή παλάμη
της κοινωνίας, τα κουτσομπολιά και οι δανεισμένες/εκλεγμένες εμπειρίες άλλων,
σκοπώντας στο γέμισμα της ώρας απέναντι σ' ένα ποτό ή κάβα. Η δουλειά
και οι εντυπώσεις που αφήνει κατέχουν πλέον περίοπτη θέση στη σειρά προτεραιότητας. Ο προβληματισμός, ταυτόχρονα απ' αυτούς χαρακτηρίζεται γραφικός.
Τα μπερδέματα των κορμιών είναι παραμύθι, όχι τύχη, παραμύθι.
Στα λουλούδια που δεν έχουν θεούς,
πιστεύουν όσοι δεν πιστεύουν σε αυτούς.
Ο τρελός όποτε εξομολογείται λέει αλήθεια
μονάχος του ξεχνάει όλη την αλήθεια.
Φαντάσου τα ανέμελα πως ξεφεύγουν με τον άνεμο
κλείνοντας δυνατά και απότομα μία πόρτα στον διάδρομο
και πέφτουν βαριάστην κουβέρτα του Μπουκόφσκι αγκαλιά με το πορτραίτο του Ουάιλντ...
στερημένα σε δρομάκια σάλιου, τα πρωινά.
Κανείς δεν χαρίζεται άσκοπα και άδοξα!
αν ναι, τότε μιλάμε για τους αδιάφορους και τους πρήχτες!
Η ματαιοδοξία του hangover προδηλώνει τις ευαισθησίες του ξενύχτη,
χωρίς να μετράει τα πατήματα και τα χιλιόμετρα βόλτας.
Όχι, μετράει τις τρύπες στο συκώτι, τα γαμήσια και τις ουσίες
που χρωματιστές μεταφέρουν καρναβάλια στα πρόσωπα.
Ο Βιάν δεν τόλμησε στις έγνοιές τους
"j' suis snob..."
Στην κουλτούρα της νύχτας, σκεπάζεται μαζί της και η ανοιχτή παλάμη
της κοινωνίας, τα κουτσομπολιά και οι δανεισμένες/εκλεγμένες εμπειρίες άλλων,
σκοπώντας στο γέμισμα της ώρας απέναντι σ' ένα ποτό ή κάβα. Η δουλειά
και οι εντυπώσεις που αφήνει κατέχουν πλέον περίοπτη θέση στη σειρά προτεραιότητας. Ο προβληματισμός, ταυτόχρονα απ' αυτούς χαρακτηρίζεται γραφικός.
Τα μπερδέματα των κορμιών είναι παραμύθι, όχι τύχη, παραμύθι.
Στα λουλούδια που δεν έχουν θεούς,
πιστεύουν όσοι δεν πιστεύουν σε αυτούς.
Ο τρελός όποτε εξομολογείται λέει αλήθεια
μονάχος του ξεχνάει όλη την αλήθεια.
Φαντάσου τα ανέμελα πως ξεφεύγουν με τον άνεμο
κλείνοντας δυνατά και απότομα μία πόρτα στον διάδρομο
και πέφτουν βαριάστην κουβέρτα του Μπουκόφσκι αγκαλιά με το πορτραίτο του Ουάιλντ...
Ο μέθυσος - Αναγνώστης Κωνσταντινίδης
Ο κάδος έπαιρνε φωτιά στα άχρηστα σκουπίδια
βαρέθηκαν τα χέρια του στα ίδια και τα ίδια
ξεσκάλιζε τα περιττά καλών και αγαπημένων
με τον πιστό του βοηθό τον σκύλο Αγαμέμνων
Ήτανε νύχτα βροχερή στης αποβάθρας τη γωνιά
κρατούσε δίχτυ με ψωμί της αποβάθρας παγωνιά
ο βασιλεύς των σκουπιδιών, ο Αγαμέμνονας μαζί
πήραν κατόπι παγωνιά και την συνόδεψαν πεζή
Έφθασαν πόρτα μυστική θαμπό το φως μοναχικό
δωματιάκι μια σταλιά κρατούσε χρόνια μυστικό
η εποχή των δισταγμών σε τραγωδία των λυγμών
είχε τις έγνοιες χιονιού και ιστορίες των λυγμών
Ήτο καλός ο βασιλεύς των περιττών ο γητευτής
μέσα σε κάδους έψαχνε κρέατα και ιχθείς
έχει σκουπίδια άπειρα μια πόλη στο πετσί της
παρά ο σκουπιδότοπος που γλύφει το κορμί της
Είχε μεθύσει ο βασιλεύς, ο Αγαμέμνονας κοντά
πήρε με χνότα το ποτό για να κουνήσει την ουρά
είχε το όνειρο ποτό λίγα αστέρια ουρανό
ο Αγαμέμνων βασιλιά πάνω σε όνειρα βουνό.
80. 13-11-1998 ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΚΩΝ/ΝΙΔΗΣ
Ντίνος Χριστιανόπουλος - Ο φωτογράφος
Σ᾿ αὐτὴν ἐδῶ τὴ γειτονιὰ
σ᾿ αὐτὰ ἐδῶ τὰ μερὴ
ὁ φωτογράφος θά ῾πρεπε
νὰ ἤτανε ξεφτέρι
νά ῾ταν τεχνίτης, μερακλὴς
κι ἀπ᾿ ὀμορφιὰ νὰ ξέρει.
Σ᾿ αὐτὴν ἐδῶ τὴ γειτονιὰ
ἂς ἤμουν φωτογράφος
νὰ ὑπηρετῶ τὴν ὀμορφιὰ
μὲ τέχνη καὶ μὲ πάθος.
Νά ῾ρχοντ᾿ ὀμορφοκόριτσα
καὶ λαϊκὲς παρέες
νὰ παίρνουν πόζες ὄμορφες
καμαρωτὲς κι ὡραῖες
γιὰ εἰκοσιτετράωρες
καὶ ἑβδομαδιαῖες.
Πηγή
Ο τοίχος - Ελένη Τομπέα (Word Chimes)
Τούβλο τούβλο θα τον χτίσω
με ματωμένα χέρια και ιδρώτα
χέρια ροζιασμένα απ'το βάρος και τα χρόνια
άξια πονεμένα
Και όταν εκείνος υψωθεί εμπρός μου
το βλέμμα θα σηκώσω
Όχι! Δεν είναι η σκιά μου που θέλω να αντικρίσω
Θέλω τον κόσμο να θωρίσω απ'το ψηλότερο σημείο, το δικό μου
Και ο ήλιος να ζεσταίνει τις πληγές μου
να ξεραίνει το αίμα
να στεγνώνει τον ιδρώτα
Ξεκινώντας τη μέρα με ένα ρητό του Havelock Ellis, βρετανού ψυχολόγου
Η γη της επαγγελίας είναι πάντοτε από την άλλη μεριά της ερήμου.
Έγραψαν βιβλίο 288 σελίδων σε μόλις 5,5 ώρες!
Ο εκδοτικός οίκος «Art Publishing House», ο οποίος θα δημοσιεύσει το βιβλίο των 288 σελίδων -καρπό συλλογικής προσπάθειας 53 συγγραφέων- διεκδικεί μία θέση στο βιβλίο των ρεκόρ Γκίνες με το επίτευγμα που δεν έχει προηγούμενο. «Το εγχείρημα σίγουρα θα μείνει στην ιστορία. Εργαστήκαμε με ενθουσιασμό, με ομαδικό πνεύμα και βάλαμε στην άκρη το εγώ για λίγες ώρες», υπογράμμισε ο Φλορίν Ιάρου....
Παρασκευή 28 Δεκεμβρίου 2012
ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Philip K. Dick
Η φαντασία είναι σημαντικότερη από τη γνώση.
Albert Einstein
Η συνηθέστερη άποψη σχετικά με τη φαντασία και την πραγματικότητα είναι αυτή που προσδιορίζει την πρώτη ως κάτι το οποίο δεν γίνεται αντιληπτό αισθητηριακά σε αντίθεση με τη δεύτερη. Η φαντασία τείνει να θεωρείται η ικανότητα του ανθρώπου να σκέφτεται (άραγε είναι η σκέψη συνώνυμο της φαντασίας;) και η πραγματικότητα ως το "αντιληπτόν" μέσω των αισθήσεων.
Αυτός, βέβαια, ο ορισμός είναι λανθασμένος και ιδιαίτερα την τελευταία εκατονταετία το πράγμα έχει γίνει φανερό σε όλους κι όχι μόνο στους φιλοσόφους. Π.χ. οι πλανήτες δεν είναι άμεσα παρατηρήσιμοι και αντιληπτοί, όπως και τα ραδιοκύματα, αλλά κανείς δεν τα θεωρεί "φανταστικά". Υπάρχουν, είμαστε σίγουροι γι' αυτό και παρατηρούμε και τα αποτελέσματά τους...
Μουσείο Μπενάκη: Ανθολόγιο φωτογραφιών με παιδιά σε καθημερινές στιγμές
Το Ημερολόγιο του 2013 έχει τις υπογραφές διάσημων δημιουργών του 20ού αιώνα
Οι μικρές καθημερινές, ευτυχισμένες στιγμές ελληνόπουλων όπως απαθανατίστηκαν από κορυφαίους έλληνες φωτογράφους του 20ού αιώνα αποτυπώνονται στο ημερολόγιο αφιερωμένο στα παιδιά με το οποίο υποδέχεται το 2013 το Μουσείο Μπενάκη.
Οι φωτογραφίες σταχυολογήθηκαν μέσα από τις συλλογές του Φωτογραφικού Αρχείου του Μουσείου Μπενάκη.
Οι επαγγελματίες φωτογράφοι, Δημήτρης Χαρισιάδης και Βούλα Παπαϊωάννου, σημαντικοί εκπρόσωποι της ανθρωπιστικής φωτογραφίας με έντονο το πνεύμα αισιοδοξίας που επικράτησε μετά τον πόλεμο, απαθανατίζουν τον παιδικό ρεμβασμό και τη ραστώνη κάτω από τον αιγαιοπελαγίτικο ήλιο....
Μπερδεμένα λόγια (προς ποιητές)- Σωκράτους Δαιμόνιο
Ποιήματα γράφονται πολλά...
μα ποιός κατέχει τον Λόγο...?
σχεδόν κανείς...
Μπερδεμένα λόγια ανέκφραστα...
θαμμένα από χρόνια στο ασυνείδητο...
ανεκδήλωτα...
και τώρα δεν ξέρουν που να κατευθυνθούν...
Μα είναι κ`αυτή μια Αρχή...
σαν αυτή που ξεκινάει το 2013...
Είναι το Τέλος του ανεκδήλωτου-παλιού...
Κώστας Ουράνης - Κορίτσια του παλιού καιρού
Κορίτσια τοῦ παλιοῦ καιροῦ, Ἀθηναΐς, Εἰρήνη:
μορφές, μέσα στὴ μνήμη μου, χιμαιρικὲς κι ὡραῖες,
σὰ ρόδινες σ᾿ ἀκίνητα βάλτων νερὰ νυμφαῖες,
-τὸν τόπο ἀφότου ἀφήσατε, τί νά ῾χετε ἀπογίνει,
κορίτσια τοῦ παλιοῦ καιροῦ, Ἀθηναΐς, Εἰρήνη;
Ποιοὶ τάχα νὰ σᾶς χαίρουνται, σὲ ποιὰ νὰ ζεῖτε ξένα,
ὢ σεῖς ποὺ μὲ μαγεύατε, παιδί, στὴν ἐπαρχία,
ὅπως μαγεύουν ἔναστρης νυχτιᾶς τὴν ἡσυχία
γλυκιὲς φωνὲς ποὺ τραγουδᾶν τραγούδια εὐτυχισμένα,
ποιοὶ τάχα νὰ σᾶς χαίρουνται, σὲ ποιὰ νὰ ζεῖτε ξένα;
Σὰ νά ῾ρθαν καὶ σᾶς πήρανε κουρσάρικα καράβια,
οὔτ᾿ ἕνα μήνυμα ἀπὸ σᾶς δὲν ᾖρθε τώρα χρόνια!
Ρημάξανε τὰ σπίτια σας -κι ἀπ᾿ τὰ ψηλὰ μπαλκόνια
μόνες οἱ γριὲς οἱ βάγιες σας κοιτᾶνε πρὸς τὰ βράδια:
σὰ νά ῾ρθαν καὶ σᾶς πήρανε κουρσάρικα καράβια...
Πηγή
Χρύσα Μιχαλοπούλου- ''Η ΑΠΟΦΥΛΑΚΙΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ''
''Η ΑΠΟΦΥΛΑΚΙΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ''
Εύπορε χρόνε μια και δε κοιμάσαι ποτέ
γίνε πνεύμα μου ιερό
για τους πιο κρυφούς μου πόθους!!!!
Απελευθέρωσε τον ήλιο απο μέσα μου,
Τροφοδότησε την ποίησή μου
Γιατί είναι για όλους μας σταλμένη!
Τώρα...σαν κύμματα εθνικής απελευθέρωσης
Για τα δικαιώματα της χώρας μου
Να αποκατασταθούν.
Είσαι προφυλακισμένος το ξέρω
Αλλά τελικά απαλλάξου
Συμμαχόντας με το θείο σχέδιο
Για πραγματικά μεγαλειώδεις πράξεις
Για το αθέατο χρυσάφι της Ελληνικής Γής.
Τάσος Λειβαδίτης- Η γέννηση
Έν’ άλλο βράδυ τον άκουσα να κλαίει
δίπλα. Χτύπησα την πόρτα και μπήκα. Μου ’δειξε πάνω στο κομοδίνο ένα μικρό
ξύλινο σταυρό. «Είδες, μου λέει – γεννήθηκε η ευσπλαχνία.» Έσκυψα τότε το κεφάλι κι έκλαψα κι εγώ,
γιατί θα περνούσαν αιώνες και αιώνες και
δε θα ’χαμε να πούμε τίποτα ωραιότερο απ’ αυτό.
Τάσος Λειβαδίτης, Ο τυφλός με τον λύχνο, 1983
Μείον ένα - Γιάννης Παγώνης
Στο Μείον Ένα πέφτουνε οι μάσκες
και πεταλούδες χάνουν το σκοπό τους.
Μονήρης στο προθάλαμο του σκότους,
αναλαμβάνεις όπλα και παλάσκες
και με μπροστάρη σκύλο λυσσασμένο,
κουτρουβαλάς τις σκάλες. Τα τελώνια,
κοπριές πετούν ζεστές, σάπια λεμόνια…
Μοιραία όλα τούτα για τον Ξένο.
Στο Μείον Ένα γνέφουν νοσοκόμοι,
με ύφος σοβαρό. Ψέματα λένε.
Κάποιοι που δεν βαστάνε μυξοκλαίνε,
βαρύ φορτίο δέχονται οι ώμοι.
Ατάραχος εσύ και γκρεμισμένος,
<<τι σημασία έχει τόσος πόνος;>>
αναρωτιέσαι, <<ποιος ο Φανφαρόνος,
για τους ανθρώπους που΄χει τέτοιο μένος;>>
Σε λίγο θα σε βάλουνε στη ψύξη
και μύτη κακομοίρη δεν θ΄ανοίξει.
Ξεκινώντας τη μέρα με ένα ρητό του αμερικανού δημοσιογράφου, Bill Vaughan...
Τίποτε δεν είναι πιο εκνευριστικό από το να μη σε καλούν κάπου, που με κανέναν τρόπο δεν θα καταδεχόσουν να πας.
Δευτέρα 24 Δεκεμβρίου 2012
Ένα διαλειματάκι και για εμάς. Καλά χριστούγεννα σε όλους.
Και με μερικά ποιήματα των Χριστουγέννων, σας αποχαιρετάμε για 2-3 μερούλες ώστε να κάνουμε κι εμείς τις διακοπές μας.
Μέχρι τις 27 του μηνός λοιπόν δεν θα υπάρχουν αναρτήσεις στο ιστολόγιο μας, εσείς όμως μπορείτε να μας στέλνετε κανονικά τα ό,τι θέλετε να μας στείλετε ενώ επίσης μπορείτε να κάνετε την βόλτα σας στη σελίδα μας.
Σας ευχαριστούμε πολύ για όλα, να είστε καλά και ευχόμαστε πραγματικά να περάσετε όμορφα Χριστούγεννα.
Νύχτα Χριστουγεννιάτικη (Γ. Δροσίνης)
Την άγια νύχτα τη Χριστουγεννιάτικη
λυγούν τα πόδια
και προσκυνούν γονατιστά στη φάτνη τους
τα άδολα βόδια.
λυγούν τα πόδια
και προσκυνούν γονατιστά στη φάτνη τους
τα άδολα βόδια.
Κι ο ζευγολάτης ξάγρυπνος θωρώντας τα
σταυροκοπιέται
και λέει με πίστη απ' της ψυχής τ' απόβαθα
Χριστός γεννιέται!
Την άγια νύχτα τη Χριστουγεννιάτικη
κάποιοι ποιμένες
ξυπνούν από φωνές ύμνων μεσούρανες
στη γη σταλμένες.
Κι ακούοντας τα Ωσαννά απ΄ αγγέλων στόματα
στον σκόρπιο αέρα
τα διαλαλούν σε χειμαδιά λιοφώτιστα
με την φλογέρα.
σταυροκοπιέται
και λέει με πίστη απ' της ψυχής τ' απόβαθα
Χριστός γεννιέται!
Την άγια νύχτα τη Χριστουγεννιάτικη
κάποιοι ποιμένες
ξυπνούν από φωνές ύμνων μεσούρανες
στη γη σταλμένες.
Κι ακούοντας τα Ωσαννά απ΄ αγγέλων στόματα
στον σκόρπιο αέρα
τα διαλαλούν σε χειμαδιά λιοφώτιστα
με την φλογέρα.
Την άγια νύχτα τη Χριστουγεννιάτικη
ποιος δεν το ξέρει
των μάγων κάθε χρόνο τα μεσάνυχτα
λάμπει το αστέρι.
Κι όποιος το βρει μες στ΄ άλλα αστέρια ανάμεσα
και δεν το χάσει,
σε μια άλλη Βηθλεέμ ακολουθώντας το
μπορεί να φτάσει.
ποιος δεν το ξέρει
των μάγων κάθε χρόνο τα μεσάνυχτα
λάμπει το αστέρι.
Κι όποιος το βρει μες στ΄ άλλα αστέρια ανάμεσα
και δεν το χάσει,
σε μια άλλη Βηθλεέμ ακολουθώντας το
μπορεί να φτάσει.
Χριστούγεννα (Τέλλος Άγρας)
Όξω πέφτει αδιάκοπα και πυκνό το χιόνι, κρύα και κατασκότεινη κι αγριωπή η νυχτιά. Είναι η στέγη ολόλευκη, γέρνουν άσπροι κλώνοι, μες το τζάκι απόμερα ξεψυχά η φωτιά. Τρέμει στα εικονίσματα το καντήλι πλάγι και φωτάει στη σκυθρωπή, στη θαμπή εμορφιά. Να η φάτνη, οι άγγελοι κι ο Χριστός κι οι Μάγοι και το αστέρι ολόλαμπρο μες στη συννεφιά! Κι οι ποιμένες, που έρχονται γύρω από τη στάνη κι η μητέρα του Χριστού στο Χριστό μπροστά. Το μικρό το εικόνισμα όλ' αυτά τα φτάνει, μαζεμένα όλα μαζί και σφιχτά-σφιχτά. Πέφτει ακόμη αδιάκοπο κι άφθονο το χιόνι, όλα ξημερώνονται μ’ άσπρη φορεσιά στον αγέρα αντιλαλούν του σημάντρου οι στόνοι, κάτασπρη, γιορτάσιμη λάμπει η εκκλησιά. |
Μίλτος Σαχτούρης- Χριστούγεννα 1943
Χριστούγεννα 1943
Oι γιορτινές μέρες πυκνοκατοικημένες
γυναίκες αγκαλιάζουν πράσινα κλωνιά δεν κλαίνε
κι ο γέρος εθνικός κήπος κουβαλάει στις πλάτες του
τρεις πεθαμένους κύκνους
και τα παιδιά πετάνε ψίχουλα στον ουρανό
οι γιορτινές μέρες έχουν ένα λείο πρόσωπο
ένα μικρό Χριστό στο κάθε δάκρυ της λησμονημένης
ένα αρνάκι μια σταλιά στις παγωμένες της παλάμες
ένα πουλί αστέρινο καρφίτσα στα μαλλιά της.
Πηγή
Oι γιορτινές μέρες πυκνοκατοικημένες
γυναίκες αγκαλιάζουν πράσινα κλωνιά δεν κλαίνε
κι ο γέρος εθνικός κήπος κουβαλάει στις πλάτες του
τρεις πεθαμένους κύκνους
και τα παιδιά πετάνε ψίχουλα στον ουρανό
οι γιορτινές μέρες έχουν ένα λείο πρόσωπο
ένα μικρό Χριστό στο κάθε δάκρυ της λησμονημένης
ένα αρνάκι μια σταλιά στις παγωμένες της παλάμες
ένα πουλί αστέρινο καρφίτσα στα μαλλιά της.
Πηγή
Το χριστόψωμο - Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
Μεταξύ των πολλών δημωδών τύπων, τους οποίους θα έχωσι να εκμεταλλευθώσιν οι μέλλοντες διηγηματογράφοι μας, διαπρεπή κατέχει θέσιν η κακή πενθερά, ως και η κακή μητρυιά. Περί μητρυιάς άλλωστε θα αποπειραθώ να διαλάβω τινά, προς εποικοδόμησιν των αναγνωστών μου. Περί μιας κακής πενθεράς σήμερον ο λόγος.
Εις τι έπταιεν η ατυχής νέα Διαλεχτή, ούτως ωνομάζετο, θυγάτηρ του Κασσανδρέως μπάρμπα Μανώλη, μεταναστεύσαντος κατά την Ελληνικήν Επανάστασιν εις μίαν των νήσων του Αιγαίου. Εις τι έπταιεν αν ήτο στείρα και άτεκνος; Είχε νυμφευθή προ επταετίας, έκτοτε δις μετέβη εις τα λουτρά της Αιδηψού, πεντάκις τής έδωκαν να πίη διάφορα τελεσιουργά βότανα, εις μάτην, η γη έμενεν άγονος. Δύο ή τρεις γύφτισσαι τής έδωκαν να φορέση περίαπτα θαυματουργά περί τας μασχάλας, ειπούσαι αυτή, ότι τούτο ήτο το μόνον μέσον, όπως γεννήση, και μάλιστα υιόν. Τέλος καλόγηρός τις Σιναΐτης τη εδώρησεν ηγιασμένον κομβολόγιον, ειπών αυτή να το βαπτίζη και να πίνη το ύδωρ. Τα πάντα μάταια.
Επί τέλους με την απελπισίαν ήλθε και η ανάπαυσις της συνειδήσεως, και δεν ενόμιζεν εαυτήν ένοχον. Το αυτό όμως δεν εφρόνει και η γραία Καντάκαινα, η πενθερά της, ήτις επέρριπτεν εις την νύμφην αυτής το σφάλμα της μη αποκτήσεως εγγόνου διά το γήρας της.
Είναι αληθές, ότι ο σύζυγος της Διαλεχτής ήτο το μόνον τέκνον της γραίας ταύτης, και ούτος δε συνεμερίζετο την πρόληψιν της μητρός του εναντίον της συμβίας αυτού. Αν δεν τω εγέννα η σύζυγός του, η γενεά εχάνετο. Περίεργον, δε, ότι πας Ελλην της εποχής μας ιερώτατον θεωρεί χρέος και υπερτάτην ανάγκην την διαιώνισιν του γένους του.
Εις τι έπταιεν η ατυχής νέα Διαλεχτή, ούτως ωνομάζετο, θυγάτηρ του Κασσανδρέως μπάρμπα Μανώλη, μεταναστεύσαντος κατά την Ελληνικήν Επανάστασιν εις μίαν των νήσων του Αιγαίου. Εις τι έπταιεν αν ήτο στείρα και άτεκνος; Είχε νυμφευθή προ επταετίας, έκτοτε δις μετέβη εις τα λουτρά της Αιδηψού, πεντάκις τής έδωκαν να πίη διάφορα τελεσιουργά βότανα, εις μάτην, η γη έμενεν άγονος. Δύο ή τρεις γύφτισσαι τής έδωκαν να φορέση περίαπτα θαυματουργά περί τας μασχάλας, ειπούσαι αυτή, ότι τούτο ήτο το μόνον μέσον, όπως γεννήση, και μάλιστα υιόν. Τέλος καλόγηρός τις Σιναΐτης τη εδώρησεν ηγιασμένον κομβολόγιον, ειπών αυτή να το βαπτίζη και να πίνη το ύδωρ. Τα πάντα μάταια.
Επί τέλους με την απελπισίαν ήλθε και η ανάπαυσις της συνειδήσεως, και δεν ενόμιζεν εαυτήν ένοχον. Το αυτό όμως δεν εφρόνει και η γραία Καντάκαινα, η πενθερά της, ήτις επέρριπτεν εις την νύμφην αυτής το σφάλμα της μη αποκτήσεως εγγόνου διά το γήρας της.
Είναι αληθές, ότι ο σύζυγος της Διαλεχτής ήτο το μόνον τέκνον της γραίας ταύτης, και ούτος δε συνεμερίζετο την πρόληψιν της μητρός του εναντίον της συμβίας αυτού. Αν δεν τω εγέννα η σύζυγός του, η γενεά εχάνετο. Περίεργον, δε, ότι πας Ελλην της εποχής μας ιερώτατον θεωρεί χρέος και υπερτάτην ανάγκην την διαιώνισιν του γένους του.
Ξεκίνησε ο εορταστικός μας διαγωνισμός!
NEOΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ. Έναρξη 24 Δεκεμβρίου έως 3 Ιανουαρίου.
Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ενημερώσουμε ότι σήμερα αρχίζει ο 8ος -εορταστικός- μας διαγωνισμός, με έπαθλο μία υπέροχη και γεμάτη ευαισθησία, ποιητική συλλογή. Πρόκειται για την ποιητική συλλογή της Έλενας Πολυγένη, από τις εκδόσεις poema, "Η θλίψη μου είναι μια γυναίκα".
Όπως και στους προηγούμενους διαγωνισμούς μας το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να στείλετε ένα mail, με την παράκληση όμως να γράφετε στο θέμα του mail ''Διαγωνισμός'', για να μπορούμε ευκολότερα να διαχωρίζουμε τις συμμετοχές από τα υπόλοιπα mail.
Ο διαγωνισμός θα είναι με απλή κλήρωση, δεν χρειάζετε να μας στείλετε κάποιο έργο σας για να μπείτε στη διαδικασία της κλήρωσης. Ο νικητής θα λάβει μέσω ταχυδρομείου το βιβλίο της κ. Πολυγένη, μετά τη διεξαγωγή της κλήρωσης που θα γίνει στις 3 του Γενάρη.
Τέλος, θα θέλαμε να εκφράσουμε τις πιο θερμές ευχαριστίες μας στην ποιήτρια Έλενα Πολυγένη και τις εκδόσεις poema για την ευγενική τους κίνηση και το αντίτυπο που μας παραχώρησαν.
Ακολουθεί ένα σύντομο βιογραφικό της ποιήτριας, παρμένο μέσα από την ποιητική της συλλογή.
Η Έλενα Πολυγένη γεννήθηκε στην Πάτρα. Είναι ηθοποιός και μουσικός. Από το 2008 συνεργάζεται με την ομάδα mag και ασχολείται αποκλειστικά με το θέατρο της επινόησης και την performance. Κείμενά της έχουν συμπεριληφθεί σε παραστάσεις της ομάδας. Το 2009 δημοσίευσε την πρώτης της ποιητική συλλογή "Γράμματα σε μαυροπίνακα" από τις εκδόσεις Δωδώνη.
Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ενημερώσουμε ότι σήμερα αρχίζει ο 8ος -εορταστικός- μας διαγωνισμός, με έπαθλο μία υπέροχη και γεμάτη ευαισθησία, ποιητική συλλογή. Πρόκειται για την ποιητική συλλογή της Έλενας Πολυγένη, από τις εκδόσεις poema, "Η θλίψη μου είναι μια γυναίκα".
Όπως και στους προηγούμενους διαγωνισμούς μας το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να στείλετε ένα mail, με την παράκληση όμως να γράφετε στο θέμα του mail ''Διαγωνισμός'', για να μπορούμε ευκολότερα να διαχωρίζουμε τις συμμετοχές από τα υπόλοιπα mail.
Ο διαγωνισμός θα είναι με απλή κλήρωση, δεν χρειάζετε να μας στείλετε κάποιο έργο σας για να μπείτε στη διαδικασία της κλήρωσης. Ο νικητής θα λάβει μέσω ταχυδρομείου το βιβλίο της κ. Πολυγένη, μετά τη διεξαγωγή της κλήρωσης που θα γίνει στις 3 του Γενάρη.
Τέλος, θα θέλαμε να εκφράσουμε τις πιο θερμές ευχαριστίες μας στην ποιήτρια Έλενα Πολυγένη και τις εκδόσεις poema για την ευγενική τους κίνηση και το αντίτυπο που μας παραχώρησαν.
Ακολουθεί ένα σύντομο βιογραφικό της ποιήτριας, παρμένο μέσα από την ποιητική της συλλογή.
Η Έλενα Πολυγένη γεννήθηκε στην Πάτρα. Είναι ηθοποιός και μουσικός. Από το 2008 συνεργάζεται με την ομάδα mag και ασχολείται αποκλειστικά με το θέατρο της επινόησης και την performance. Κείμενά της έχουν συμπεριληφθεί σε παραστάσεις της ομάδας. Το 2009 δημοσίευσε την πρώτης της ποιητική συλλογή "Γράμματα σε μαυροπίνακα" από τις εκδόσεις Δωδώνη.
Χριστούγεννα του χωριού - Κωνσταντίνος Χατζόπουλος
Μὲς τὴν ἀχνόφεγγη βραδιὰ
πέφτει ψιλὸ-ψιλὸ τὸ χιόνι,
γύρω στὴν ἔρμη λαγκαδιὰ
στρώνοντας κάτασπρο σεντόνι.
Οὔτε πουλιοῦ γροικᾶς λαλιά,
οὔτ᾿ ἕνα βέλασμα προβάτου,
λὲς κι ἁπλωμένη σιγαλιὰ
εἶναι κεῖ ὁλόγυρα θανάτου.
Μὰ ξάφνου πέρα ἀπ᾿ τὸ βουνὸ
γλυκὸς σημάντρου ἦχος γροικιέται,
ὡσὰν βαθιὰ ἀπ᾿ τὸν οὐρανὸ
μέσα στὴ νύχτα νὰ σκορπιέται.
Κι ἀντιλαλεῖ τερπνὰ-τερπνὰ
γύρω στὴν ἄφωνη τὴν πλάση,
καὶ τὸ χωριὸ γλυκοξυπνᾶ
τὴν ἅγια μέρα νὰ γιορτάσει.
Πηγή
Να τα πούμε;
Κάλαντα Χριστουγέννων
Καλήν εσπέραν άρχοντες κι αν είναι ορισμός σας
Χριστού τη Θείαν Γέννησιν να πω στ’ αρχοντικό σας.
Χριστός γεννάται σήμερον εν Βηθλεέμ τη πόλει,
οι ουρανοί αγάλλονται, χαίρει η φύσις όλη.
Εν τω σπηλαίω τίκτεται εν φάτνη των αλόγων
ο Βασιλεύς των ουρανών και Ποιητής των όλων.
Πλήθος αγγέλων ψάλλουσι το "Δόξα εν Υψίστοις"
και τούτο Άξιον εστί η των ποιμένων πίστις.
Εκ της Περσίας έρχονται τρεις Μάγοι με τα δώρα
άστρο λαμπρό τους οδηγεί. Χωρίς να λείψει ώρα,
φθάσαντες εις Ιερουσαλήμ, με πόθον ερωτώσι,
πού εγεννήθη ο Χριστός, να παν να Τον ευρώσι.
Διά Χριστόν ως ήκουσεν ο βασιλεύς Ηρώδης,
αμέσως εταράχθηκε κι έγινε θηριώδης,
ότι πολλά φοβήθηκε διά την βασιλείαν,
μη του την πάρη ο Χριστός και χάση την αξίαν.
Κράζει τους Μάγους κι ερωτά: -Πού ο Χριστός γεννάται;
-Εν Βηθλεέμ ηξεύρωμεν, ως η Γραφή διηγάται.
Τους είπε να υπάγωσι και όπου Τον ευρώσι,
Να Τονε προσκυνύσωσιν, κι ευθύς να του το ειπώσι,
οπώς υπάγη και αυτός για να Τον προσκυνήση,
με δόλον ο μισόθεος για να τον αφανίση.
Βγαίνουν οι Μάγοι τρέχοντες και τον Αστέρα βλέπουν,
φως θεϊκό κατέβαινε και με χαρά προστρέχουν.
Στην Βηθλεέμ εφθάσανε, βρίσκουν την Θεοτόκον
Κρατούσε εις τας αγκάλας της τον Aγιόν της Τόκον.
Κυριακή 23 Δεκεμβρίου 2012
«Η φάρμα των ζώων»
Το αλληγορικό βιβλίο του Τζορτζ Όργουελ «Η φάρμα των ζώων» έχω χρόνια, δεκαετίες μάλλον, να το διαβάσω. Είδα όμως αυτές τις μέρες τη θεατρική του εκδοχή σε μια παράσταση που σκηνοθετεί ο Νίκος Αρμάος και η θέασή της με έβαλε σε πολλές σκέψεις.
Η υπόθεση είναι απλή: το αφεντικό μιας φάρμας εξοντώνει στη δουλειά τα ζώα του και επιπλέον τα παραμελεί. Τότε, με πρωτοστάτες τα γουρούνια, τα ζώα εξεγείρονται εναντίον του αγρότη και τον πετάνε έξω. Επιχειρούν να εγκαθιδρύσουν μια κοινωνία ισότητας και αδελφοσύνης. Επειδή όμως μερικά ζώα, δηλαδή τα γουρούνια, είναι… πιο ίσα από τα άλλα, μια νέα κυρίαρχη κάστα αναδύεται και το παλιό παιχνίδι εξουσιαστή - εξουσιαζόμενου ξαναπαίζεται από την αρχή…
Ετος Κωνσταντίνου Π. Καβάφη ανακηρύσσεται το 2013
Αφορμή τα εκατόν πενήντα χρόνια από τη γέννηση του αλεξανδρινού ποιητή
«Ετος Κ.Π. Καβάφη» ανακηρύσσει το 2013 το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού με αφορμή την επέτειο των 150 χρόνων από τη γέννηση του κορυφαίου ποιητή.
Ο Κωνσταντίνος Καβάφης (1863 - 1933) είναι ένας από τους σημαντικότερους έλληνες ποιητές της νεοελληνικής λογοτεχνίας. Η ποίησή του χαρακτηρίζεται από έντονη συμβολιστική τάση και συνδυάζεται με λιτό λόγο αλλά διαχρονικά επίκαιρο.
Η ειρωνική διάθεση, αυτό που αποκλήθηκε καβαφική ειρωνεία, συνδυάζεται με την τραγικότητα της πραγματικότητας και αποτέλεσε το σημείο αναφοράς για πολλούς μεταγενέστερους ποιητές.
Το έργο του έγινε αντικείμενο μακρόχρονης μελέτης σε όλο τον κόσμο και ποιήματά του έχουν μεταφραστεί στα γαλλικά, αγγλικά, γερμανικά, ιταλικά, ισπανικά, γιαπωνέζικα και σε πολλές άλλες γλώσσες....
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ- ΘΥΜΑΤΑ ΣΥΝΟΥΣΙΑΣ
ΘΥΜΑΤΑ ΣΥΝΟΥΣΙΑΣ
Το δάκρυ κύλισε μονάχο στις ρυτίδες
πίσω το άλλο προχωρά υποταγμένο
όλα μαζί είναι με άπειρες φακίδες
ίχνη στο πρόσωπο που μοιάζει προδομένο
Γαλάζια μάτια με τους πόθους τους γεμάτα
μέσα στον ήλιο των ονείρων ξεχασμένα
λάμπουνε λαίμαργα με αίνιγμα στη στράτα
αφού οι κόρες τα κρατάνε ραγισμένα
Κρυφτούλι παίζει μες το πρόσωπο η τύχη
να βρει το αίνιγμα ελπίδας ξεχασμένης
δάκρυα χύθηκαν περνώντας απ’ τα τείχη
φωλιάς αινίγματος ψυχρής και προδομένης
Το δάκρυ στέρεψε στον δρόμο για τη λύση
λίγοι φρουροί στο μονοπάτι της ουσίας
το παρελθόν και το παρών μέσα στη φύση
θύματα γέννησε ακραίας συνουσίας
Το δάκρυ κύλισε μονάχο στις ρυτίδες
πίσω το άλλο προχωρά υποταγμένο
όλα μαζί είναι με άπειρες φακίδες
ίχνη στο πρόσωπο που μοιάζει προδομένο
Γαλάζια μάτια με τους πόθους τους γεμάτα
μέσα στον ήλιο των ονείρων ξεχασμένα
λάμπουνε λαίμαργα με αίνιγμα στη στράτα
αφού οι κόρες τα κρατάνε ραγισμένα
Κρυφτούλι παίζει μες το πρόσωπο η τύχη
να βρει το αίνιγμα ελπίδας ξεχασμένης
δάκρυα χύθηκαν περνώντας απ’ τα τείχη
φωλιάς αινίγματος ψυχρής και προδομένης
Το δάκρυ στέρεψε στον δρόμο για τη λύση
λίγοι φρουροί στο μονοπάτι της ουσίας
το παρελθόν και το παρών μέσα στη φύση
θύματα γέννησε ακραίας συνουσίας
Ντέμι Λυριντζή- Γράμμα στην ψυχή μου..
Γράμμα στην ψυχή μου..
Μένω εδώ που δεν υπάρχει χρόνος και ταξιδεύει η ζωή στης μοίρας τις σελίδες. Έμαθα να αγαπώ την απώλεια μέχρι που μου έγινε εξάρτηση.Έμαθα να αγαπώ το να χάνω τον εαυτό μου στις ψεύτικες αλήθειες των άλλων και να θαμπώνομαι από χαμόγελα πλαστά.Μικρός είναι ο κόσμος δυστυχώς που να χωρέσει την πληθώρα των χαμένων ψυχών...Ζεις αληθινά ή το νομί-ζεις; Τι έφτιαξαν για σένα μάτια μου;Σκοτάδια όμορφα να μη σε αγγίξει το φως,μη σε τυφλώσει,μη σε ζεστάνει..Κάνει κρύο εδώ που μένω,με ζυγώνει η ανάσα του θανάτου.
Όνειρα χλωμά σε βρεγμένα από τα δάκρυα μαξιλάρια,δεν υπάρχω πια ψυχή.Ακούς,δεν υπάρχω πια.Ξεθωριάζω στη βροχή,γυμνή από χρώματα τώρα.Ανάκατα τα δάκρυα του ουρανού με τα πάλαι ποτέ χρώματα μου,ένα αφηρημένο ουράνιο τόξο πάνω σε λευκό χαρτί.Γιατί αυτό είμαστε μάτια μου στον κόσμο αυτό,λευκό χαρτί..
Μένω εδώ που δεν υπάρχει χρόνος και ταξιδεύει η ζωή στης μοίρας τις σελίδες. Έμαθα να αγαπώ την απώλεια μέχρι που μου έγινε εξάρτηση.Έμαθα να αγαπώ το να χάνω τον εαυτό μου στις ψεύτικες αλήθειες των άλλων και να θαμπώνομαι από χαμόγελα πλαστά.Μικρός είναι ο κόσμος δυστυχώς που να χωρέσει την πληθώρα των χαμένων ψυχών...Ζεις αληθινά ή το νομί-ζεις; Τι έφτιαξαν για σένα μάτια μου;Σκοτάδια όμορφα να μη σε αγγίξει το φως,μη σε τυφλώσει,μη σε ζεστάνει..Κάνει κρύο εδώ που μένω,με ζυγώνει η ανάσα του θανάτου.
Όνειρα χλωμά σε βρεγμένα από τα δάκρυα μαξιλάρια,δεν υπάρχω πια ψυχή.Ακούς,δεν υπάρχω πια.Ξεθωριάζω στη βροχή,γυμνή από χρώματα τώρα.Ανάκατα τα δάκρυα του ουρανού με τα πάλαι ποτέ χρώματα μου,ένα αφηρημένο ουράνιο τόξο πάνω σε λευκό χαρτί.Γιατί αυτό είμαστε μάτια μου στον κόσμο αυτό,λευκό χαρτί..
Έλενα Νικολακοπούλου- Το Εγώ είναι ένας Άλλος
Οι χάρτες είναι ζωγραφισμένοι
πάνω σε σταυροδρόμια
ψυχών και πόλεων.
Το υλικό τους
έχει ως πρώτη βάση το νερό
και ως συνέχεια το μάτι και το πνεύμα.
Η απουσία του υγρού πυρός
παρίσταται τη στιγμή
της συνάντησης των προσώπων.
Βλέμματα αναγνωριστικά
των ρόλων εναλλαγής.
Ο Κύριος – Δούλος
και τα λόγια σιωπή.
Γεώργιος Δροσίνης - Η ψαρόβαρκα
Ἔρχετ᾿ ἡ ψαρόβαρκα, ἔρχεται ὁλοΐσια
πέρα ἀπ᾿ τὸν Ἀσπρόπυργο κι ἀπ᾿ τὰ Πετρονήσια
σὰ νεράιδα ἀφρόπλαστη, νύφη φτερωτή,
τὴ χαϊδεύει ὁ μπάτης·
μύρια πλούτη ἀτίμητα στὴν ποδιὰ κρατεῖ,
ζηλευτὰ προικιά της.
Ἔρχετ᾿ ἡ ψαρόβαρκα χρυσοστολισμένη,
ἔρχεται ἀσημόζωστη καὶ ροδοντυμένη,
τοῦ πελάου ἀρχόντισσα βεργολυγερή, μὲ πολλὰ καμάρια·
πλούτη καὶ στολίδια της ἔχει καὶ φορεῖ
τοῦ γιαλοῦ τὰ ψάρια!
Πηγή
Aμείλικτη πραγματικότητα - Νηρηίς
Όταν ακουσα τη φωνη σου για πρώτη φορα
Σήκωσα το βλέμμα και συναντησα τη ματια σου
Μια ματια που εριχνε γεφυρα στο βαθυ μου παρελθον
Μια φωνη που μου ξυπνουσε εικονες και μνημες από τα παλια
Από τα παλια που θαμμενα στη σκονη που πισω μου ειχα ριξει
Αγνοουσα ακομα και ότι τα εχω ζησει
Όταν σηκωσα το βλεμμα και σ’αντικρισα πρωτη φορα
Βίωσα και ακουσα ένα ηχοχρωμα τοσο οικειο
Λογια κοφτα, τρομαχτικα, ξεκαθαρα
Που γυριζαν τις σελιδες προς τα πισω μια-μια
Σε κεφάλαια που χρονια και καταστασεις με εκαναν να θαψω
Να θαψω βαθια για να μπορω να θελω να ζω
Χριστουγεννιάτικα δέντρα στον κόσμο!
Χριστούγεννα χωρίς δέντρο δεν γίνονται τόσο εντός σπιτιού όσο και εκτός, σε πλατείες, δρόμους, πάρκα και πόλεις ανά τον κόσμο. Ένας… άτυπος συναγωνισμός υπάρχει κάθε χρόνο για την πόλη που θα καταφέρει να εντυπωσιάσει με το δέντρο της, προκαλώντας έκπληξη αλλά και ενθουσιασμό σε ντόπιους και ξένους. Στο πλαίσιο αυτό για το 2012 διάφορες πόλεις ξεχώρισαν με τα χριστουγεννιάτικα δέντρα τους αν και αυτό που κέρδισε τις (κακές) εντυπώσεις είναι το πράσινο φωσφοριζέ δέντρο στις Βρυξέλλες που θυμίζει ούτε λίγο ούτε πολύ… σταυρό φαρμακείου! Μια ματιά, λοιπόν, στα πιο cool χριστουγενιάτικα δέντρα της φετινής χρονιάς έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
1. Βρυξέλλες
1. Βρυξέλλες
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)