Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013

Επειδή είμαι Έλληνας - Κυριάκος Κυτούδης


Μη με ρωτάτε πάλι πως μιλώ με τ’ άστρα

και πως ακόμη ζω, ένα δεμάτι αποκαΐδια

πως φτιάχνω τάχα από τις στάχτες κάστρα

κι από τις φτωχογειτονιές μαζεύω τα κεντίδια

κι αν με ρωτάτε, θα σας πω το μυστικό,

επειδή είμαι Έλληνας.

 

Μη με ρωτάτε πως αντέχω στους αιώνες

και πως γνωρίζω της γλώσσας μου το μέλλον

πως απ’ το κάθε μάρμαρο φτιάχνω Παρθενώνες

ξέρω καλά ότι μιλώ τη γλώσσα των αγγέλων

κι αν με ρωτάτε, θα το πω με μιαν ανασαιμιά,

επειδή είμαι Έλληνας.

 


Μη με ρωτάτε αν ονειρεύομαι συχνά τον Πυθαγόρα

σε μυστικό σταβέντο αν είμαστε στον Όλυμπο, στην Όσσα

για δεν φοβάμαι αν κάποιοι φέρνουν την κατηφόρα

γιατί έμαθα να ομιλώ, των αριθμών τη γλώσσα

κι αν με ρωτάτε, με καμάρι θα το πω,

επειδή είμαι Έλληνας.

 

Μη με ρωτάτε για τα μυστικά που λέει μου ο Ελύτης

της πρώτης ώρας και το φως, για Ελλάδα του απείρου

για την αλήθεια η γλώσσα μας αιώνιος καταλύτης

αρκεί να δεις που βρίσκονται οι αμμουδιές του Ομήρου

κι αν με ρωτάτε, θα σας πω τις έχω δει,

επειδή είμαι Έλληνας.

 

Μη με ρωτάτε πλούσιος που νιώθω και γιορτή

γιατί δεν έχω απορίες στη γλώσσα μου επάνω

όπως φιλότιμο, άμιλλα, κι ακόμα θαλπωρή

χιλιάδες ακόμα λέξεις που μόνο εγώ τις φτάνω

κι αν με ρωτάτε, είν’ εύκολο να πω σας το γιατί,

επειδή είμαι Έλληνας.

 

Μη με ρωτάτε για του έρωτα τι θα ‘κανα τα μάτια

αν απ’ τις γειτονιές του κόσμου μάζευα τ’ αηδόνια

αν θ’ άντεχα στον πηγαιμό μαζεύω μου κομμάτια

ε να σας λέω, θα πολέμαγα κι εγώ άλλα δέκα χρόνια

κι αν με ρωτάτε, για την Τροία θα σας πω,

επειδή είμαι Έλληνας.

 

Μη με ρωτάτε πως μικρή η χώρα μα μεγάλη μου η καρδιά

και πως μπροστά στο χάρο, μεθώ μ’ ένα ποτήρι ουρανό

χορός στεφανωμένος μοιάζει με φύλλα από ελιά

θυμίζω σας, το ελευθερία ή θάνατος είναι ελληνικό

κι αν με ρωτάτε, τη γαλανόλευκη θα δείξω,

επειδή είμαι Έλληνας.

 

Μη με ρωτάτε το γιατί στη μέση όταν του δρόμου

κάποιου ακούγεται η φωνή λέγοντας αδερφέ

άγνωστος μεν μα αδερφός κι όχι αγνώστου νόμου

νιώθω σε μένα φώναξε κι ας φώναξε εσέ

κι αν με ρωτάτε, νιώθω πως είστε αδέρφια μου,

επειδή είμαι Έλληνας.

 

Μη με ρωτάτε για πολέμους δεν ξέρω απ’ αυτά

δεν βρήκα σε φιλόσοφους κάποιον ορισμό

αυτά είναι για τους βάρβαρους και διάολου παιδιά

ρωτήστε με ότι θέλετε για τον πολιτισμό

κι αν με ρωτάτε, περήφανα έχω μονάχα φως,

επειδή είμαι Έλληνας.

 

Μη με ρωτάτε να σας πω τι κάνουν οι φωτιές

κι αν πρέπει μας στον κόσμο να πάνε μι πιρόγα

σα λέω δεν χρειάζεται μη νιώθετε ενοχές

ενώσαμε τον κόσμο μονάχα με μια φλόγα

κι αν με ρωτάτε, για ολυμπιακούς αγώνες θα σας πω,

επειδή είμαι Έλληνας.

 

Μη με ρωτάτε που γεννήθηκα τι κι αν σας δεν το πω

σε κάποια φτωχογειτονιά ή σε γωνιά αγγέλων

μα ένα ξέρω, τι γεννήθηκα κι αυτό θα ομολογώ

πως δίχως παρελθόν λαός, ποτέ δεν έχει μέλλον

κι αν με ρωτάτε, γιατί νιώθω περήφανος θα πω,

επειδή είμαι Έλληνας.

 

Κι αν με ρωτάτε, για τις δύσκολες πατρίδας μου στιγμές

είναι το αυτονόητο ότι θα ‘μαι παρών

είναι στα σπλάχνα μου γραμμένο γεμάτο μ’ αμυχές

το «Ίτε παίδες Ελλήνων, Νύν υπέρ πάντων αγών»

κι αν με ρωτάτε, για τον Αισχύλο θα σας πω,

επειδή είμαι Έλληνας, ναι.

Επειδή είμαι Έλληνας.

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tο ιστολόγιο μας μπορεί να καθυστερεί να ανοίξει όμως ανοίγει. Αυτό θα διαρκέσει για πολύ λίγο ακόμα.
Σας παρακαλούμε τα σχόλια να γίνονται στα Ελληνικά και όχι στα γκριγκλις. Δεν έχουμε κανένα πρόβλημα με τα ορθογραφικά λάθη. Επίσης καλό θα ήταν τα σχόλια σας να είναι ανάλογα με το επίπεδο και την θεματολογία του ιστολογίου μας. Γενικότερα δεν λογοκρίνουμε κανένα σχόλιο όμως η θέση μας να είναι τα σχόλια εντός του επιπέδου του blog μας είναι απόλυτη.
Ευχαριστούμε πολύ.