Τετάρτη 15 Αυγούστου 2012

Σαν την Αλίκη των παραμυθιών - Ιουλία Κορμέντζα



Με του «Γκιούλιβερ» τη δίψα ταξιδιών
όταν ξεκίνησα να βρω τη δική μου «Ειμαρμένη»,
σαν την «Αλίκη» των παραμυθιών
-όπως στα όνειρα συμβαίνει-
βρέθηκα σε χώρες παραμυθένιες, φαντασμαγορικές
όπου πολύχρωμα πουλιά πετούσαν μπροστά μου
δείχνοντας μου τον δρόμο προς τα όνειρά μου.
Κι ήταν χώρες με γυάλινο θόλο σκεπασμένες
όπου οι φυλλωσιές των δέντρων αδελφωμένες
δροσάτο ίσκιο μου πρόσφεραν μ’ ανοιχτές αγκαλιές. 

Στις χώρες αυτές οι μέρες κι οι νύχτες, ο Ήλιος κι η βροχή.
Ο κύκλος των εποχών, ο Θάνατος κι η Ζωή,
όλα ήταν εναρμονισμένα μ’ αλληλοδιάδοχους νόμους
κι άφηναν τ’ αχνάρια τους σε καθορισμένους δρόμους.
Είδα τον σπόρο που βλασταίνει κι ευδοκιμεί
ακολουθώντας αρχέγονες καταβολές.
Είδα το δέντρο που ψηλώνει κι ανθοβολεί
κι όταν έδινε τους καρπούς του, έπειτα οι φυλλωσιές
μες σε μια απαλότητα μαραίνονταν αργή.
Πάνω σ’ ανθοστόλιστα περπάτησα χαλιά
κι ο άνεμος μου ’φερνε άγνωρες ευωδιές
απ’ αρώματα που ζάλιζαν νου και καρδιά.

Σε κήπους περιπλανήθηκα εξωτικούς,
κήπους δίχως φύλακες ή φρακτών σιδεριές,  
όπου Φίλους αγαπημένους συνάντησα παιδικούς
που ’χαν με τον χρόνο, μες στον χρόνο χαθεί.
Δασκάλους αντάμωσα σεβαστούς  
π’ αγάπησα για την χαρμόσυνή τους ψυχή
κι αντάλλαξα φιλικούς χαιρετισμούς
μ’ Άνδρες που ’χα στη ζωή μου ερωτευθεί.

Σ’ αυτές τις χώρες που βρέθηκα τις παραμυθένιες,
Ω, τι γαλήνη! Ανησυχία δεν ένοιωθα παραμικρή,
ούτε καμιά εντός μου υπόβοσκε ταραχή.
Σκοτούρες ξέχασα κι απολησμόνησα
όλες τις βιοτικές μου έννοιες
Και σ’ όποια παγκάκια έγειρα και κοιμήθηκα
χωρίς κανείς να μ’ ενοχλεί
α, ο ύπνος μου πόσο ήταν ελαφρύς,
ηρεμιστικός δηλαδή!
Τόσο που έκανα ειρήνη τελικά
με τους άλλους και το συνειδητό μου!
Μα την αλήθεια, ήλθε η ώρα
να σας πω το μυστικό μου.
Απ’ αυτές τις χώρες, φίλοι αγαπητοί,
είχαν όλοι, μα όλοι «οι άλλοι» εξαφανισθεί,
όλοι εκείνοι που στο πέρασμά τους σαν ποντικοί,
δίχως να το καταλάβω στιγμή τη στιγμή
και λίγο-λίγο ροκάνιζαν τον εαυτό μου….
κι ίσως φίλοι μου για τον λόγο αυτό,
με παραμυθένια τις είδα μορφή….
           
Απ' την ποιητική συλλογή μου "Στον δρόμο του Ενός"

Πηγή: http://iouliakormentza-juliassevenstars.blogspot.gr/2012/08/blog-post_13.html?spref=fb

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tο ιστολόγιο μας μπορεί να καθυστερεί να ανοίξει όμως ανοίγει. Αυτό θα διαρκέσει για πολύ λίγο ακόμα.
Σας παρακαλούμε τα σχόλια να γίνονται στα Ελληνικά και όχι στα γκριγκλις. Δεν έχουμε κανένα πρόβλημα με τα ορθογραφικά λάθη. Επίσης καλό θα ήταν τα σχόλια σας να είναι ανάλογα με το επίπεδο και την θεματολογία του ιστολογίου μας. Γενικότερα δεν λογοκρίνουμε κανένα σχόλιο όμως η θέση μας να είναι τα σχόλια εντός του επιπέδου του blog μας είναι απόλυτη.
Ευχαριστούμε πολύ.