΄Εργα των Μπέικον, Γκόγια, Σεζάν, Πικάσσο και Μουρ δημοπρατούνται σε μυθικές τιμές από τους Sotheby's
Το έργο του Μπέικον «Study for Head of Isabel Rawsthorne» της συλλογής Εμπειρίκου (τιμή εκτίμησης: 9.000.000-12.000.000 δολάρια)
Φράνσις Μπέικον, Φρανθίσκο Ντε Γκόγια, Πολ Σεζάν, Πάμπλο Πικάσο
και Χένρι Μουρ. Αυτές τις υπογραφές φέρουν μερικά από τα κορυφαία έργα
της συλλογής του Γιώργου Εμπειρίκου που από το Νοέμβριο του 2012 μέχρι
τον Μάρτιο του 2013 θα δημοπρατηθούν από τον οίκο Sotheby's τόσο στην
Νέα Υόρκη όσο και στο Λονδίνο.
Συγκεκριμένα, μεταξύ των κορυφαίων έργων της θρυλικής συλλογής που θα προσφερθούν προς δημοπράτηση είναι το «Study for Head of Isabel Rawsthorne» του Φράνσις Μπέικον (τιμή εκτίμησης: 9.000.000-12.000.000 δολάρια) που θα δημοπρατηθεί στην απογευματινή δημοπρασία σύγχρονης τέχνης στις 13 Νοεμβρίου στην Νέα Υόρκη. Πολύ σημαντικό είναι επίσης το έργο «Portrait of Mariano Goya» του Φρανθίσκο Ντε Γκόγια (τιμή εκτίμησης: 6.000.000-8.000.000 δολάρια) που θα ηγηθεί της δημοπρασίας Important Old Master Paintings στις 31 Ιανουαρίου 2013 στη Νέα Υόρκη...
Συγκεκριμένα, μεταξύ των κορυφαίων έργων της θρυλικής συλλογής που θα προσφερθούν προς δημοπράτηση είναι το «Study for Head of Isabel Rawsthorne» του Φράνσις Μπέικον (τιμή εκτίμησης: 9.000.000-12.000.000 δολάρια) που θα δημοπρατηθεί στην απογευματινή δημοπρασία σύγχρονης τέχνης στις 13 Νοεμβρίου στην Νέα Υόρκη. Πολύ σημαντικό είναι επίσης το έργο «Portrait of Mariano Goya» του Φρανθίσκο Ντε Γκόγια (τιμή εκτίμησης: 6.000.000-8.000.000 δολάρια) που θα ηγηθεί της δημοπρασίας Important Old Master Paintings στις 31 Ιανουαρίου 2013 στη Νέα Υόρκη...
Ένα σύνολο από επτά πίνακες, γλυπτά και έργα σε χαρτί των Πολ
Σεζάν, Πάμπλο Πικάσο, Χένρι Μουρ και άλλων θα πρωταγωνιστήσουν, τέλος,
στη δημοπρασία Ιμπρεσιονιστικής και Μοντέρνας Τέχνης στις 5 Νοεμβρίου
στην Νέα Υόρκη. Μεταξύ αυτών, το έργο «Le Viol», που φιλοτεχνήθηκε
όταν οι Ναζί εισέβαλαν στην Γαλλία κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου
Πολέμου, είναι μία από τις πιο προκλητικές αναπαραστάσεις της
σεξουαλικής πράξης από τον Πάμπλο Πικάσο (τιμή εκτίμησης:
4.000.000-6.000.000 δολάρια).
Φιλοτεχνημένο με στυλό και μελάνι στις 2 Μαΐου 1940, μόλις 8 ημέρες πριν από την έναρξη της ναζιστικής κατοχής στη Γαλλία, η συναισθηματική του αντήχηση μεταδίδει την αλλοφροσύνη και τη ματαίωση που ταίριαζαν απόλυτα στην εποχή. Η απογευματινή δημοπρασία περιλαμβάνει επίσης εκπληκτικά δείγματα γλυπτών από τον Χένρι Μουρ που ανήκαν στη συλλογή του Εμπειρίκου. Παρόλο που ο Μουρ είχε δημιουργήσει έργα που αποτελούνταν από περισσότερα από ένα κομμάτια από τη δεκαετία του '30, το έργο «Two Piece Reclining Figure No. 1» (τιμή εκτίμησης 3.000.000-5.000.000 δολάρια) είναι το πρώτο μεγάλων διαστάσεων γλυπτό στο οποίο ο κορμός είναι απολύτως διαχωρισμένος από την υπόλοιπη φιγούρα Το έργο «Working Model for Two Piece Reclining Figure: Points» (τιμή εκτίμησης 2.000.000-3.000.000 δολάρια) είναι ένα ακόμη παράδειγμα που εμπεριέχει τα στοιχεία του διαχωρισμού του γλυπτού και της δημιουργίας αρνητικού χώρου.
Φιλοτεχνημένο με στυλό και μελάνι στις 2 Μαΐου 1940, μόλις 8 ημέρες πριν από την έναρξη της ναζιστικής κατοχής στη Γαλλία, η συναισθηματική του αντήχηση μεταδίδει την αλλοφροσύνη και τη ματαίωση που ταίριαζαν απόλυτα στην εποχή. Η απογευματινή δημοπρασία περιλαμβάνει επίσης εκπληκτικά δείγματα γλυπτών από τον Χένρι Μουρ που ανήκαν στη συλλογή του Εμπειρίκου. Παρόλο που ο Μουρ είχε δημιουργήσει έργα που αποτελούνταν από περισσότερα από ένα κομμάτια από τη δεκαετία του '30, το έργο «Two Piece Reclining Figure No. 1» (τιμή εκτίμησης 3.000.000-5.000.000 δολάρια) είναι το πρώτο μεγάλων διαστάσεων γλυπτό στο οποίο ο κορμός είναι απολύτως διαχωρισμένος από την υπόλοιπη φιγούρα Το έργο «Working Model for Two Piece Reclining Figure: Points» (τιμή εκτίμησης 2.000.000-3.000.000 δολάρια) είναι ένα ακόμη παράδειγμα που εμπεριέχει τα στοιχεία του διαχωρισμού του γλυπτού και της δημιουργίας αρνητικού χώρου.
Τα έργα θα εκτεθούν στο Χονγκ Κονγκ, το Λονδίνο και την Ντόχα το
Νοέμβριο, ενώ στο σύνολό τους αναμένεται να αποφέρουν περισσότερα από
30.000.000 δολάρια.
«Αποτελεί προνόμιο για εμάς να παρουσιάζουμε έργα από μία από
τις καλύτερες συλλογές που δημιουργήθηκαν μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο», σχολίασε ο Σίμον Σάου, επικεφαλής του τμήματος Ιμπρεσιονιστικής και Μοντέρνας Τέχνης στην Νέα Υόρκη. «Τα
έργα που προσφέρονται αντανακλούν το εκλεκτικό και αλάνθαστο γούστο του
Γιώργου Εμπειρίκου, που είχε την ικανότητα να βλέπει και να επιλέγει τα
καλύτερα από κάθε περίοδο, είδος και στυλ. Ανυπομονούμε να μοιραστούμε
αυτά τα κομμάτια με τους συλλέκτες και τους γνώστες της τέχνης μέσα από
τις εκθέσεις σε όλο τον κόσμο».
Ο Γεώργιος Εμπειρίκος (1920 -2011), γιος του εφοπλιστή Αριστείδη
Εμπειρίκου και συλλέκτης με διεθνές προφίλ, ήταν κάτοχος των περίφημων
«Χαρτοπαικτών» του Σεζάν που πουλήθηκαν σε private sale στις αρχές του
2012 από τους κληρονόμους του αντί του ποσού ρεκόρ των 250 εκατομμυρίων
δολαρίων στο εμιράτο του Κατάρ αποτελώντας την πιο ακριβή πώληση πίνακα
που έγινε ποτέ. Το όνομα Εμπειρίκου _ μαζί με αυτό της οικογένειας
Νιάρχου _ φιγουράρει ανάμεσα στις 15 μεγαλύτερες ιδιωτικών συλλογές
έργων τέχνης παγκοσμίως.
Ο Εμπειρίκος (1920-2011) ήταν έλληνας μεγιστάνας της ναυτιλίας
δίνοντας στην οικογενειακή επιχείρηση την ηγετική θέση που είχε στη
μεταπολεμική περίοδο. Μετά τον πόλεμο, ο Εμπειρίκος μετακόμισε στην Νέα
Υόρκη και ξεκίνησε να συλλέγει έργα τέχνης. Μέσα σε μερικές δεκαετίες
δημιούργησε μια θρυλική συλλογή από πίνακες, έργα σε χαρτί και γλυπτά.
Αριστουργήματα των Ελ Γκρέκο, Γκόγια, Σεζάν, Καντίσκι, Πικάσο, Βαν Γκογκ
και Μπέικον βρήκαν, μεταξύ άλλων στέγη στο σπίτι του στη Λωζάνη. Το
1973 το σπίτι επισκέφτηκε ο Χένρι Μουρ για να δώσει τη συμβουλή του για
την τοποθέτηση δύο μνημειωδών διαστάσεων χάλκινων γλυπτών και ο διάλογος
ανάμεσα στο συλλέκτη και το γλύπτη απαθανατίστηκε σε μια σειρά
ιδιαίτερα ζωντανών φωτογραφιών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tο ιστολόγιο μας μπορεί να καθυστερεί να ανοίξει όμως ανοίγει. Αυτό θα διαρκέσει για πολύ λίγο ακόμα.
Σας παρακαλούμε τα σχόλια να γίνονται στα Ελληνικά και όχι στα γκριγκλις. Δεν έχουμε κανένα πρόβλημα με τα ορθογραφικά λάθη. Επίσης καλό θα ήταν τα σχόλια σας να είναι ανάλογα με το επίπεδο και την θεματολογία του ιστολογίου μας. Γενικότερα δεν λογοκρίνουμε κανένα σχόλιο όμως η θέση μας να είναι τα σχόλια εντός του επιπέδου του blog μας είναι απόλυτη.
Ευχαριστούμε πολύ.