tag:blogger.com,1999:blog-1804447146182372222.post7654875197150241477..comments2024-03-13T21:22:59.939+02:00Comments on Ποίηση και Λογοτεχνία: Υπάρχει ανδρική και γυναικεία γραφή; (ένα άρθρο της Μίνας Ξηρογιάννη)Καλικάριοςhttp://www.blogger.com/profile/16698114074936199942noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-1804447146182372222.post-20213569546972401882012-08-05T22:05:24.734+03:002012-08-05T22:05:24.734+03:00Δεν υπάρχει γυναικεία ή αντρική γραφή, αλλά καλή ή...Δεν υπάρχει γυναικεία ή αντρική γραφή, αλλά καλή ή κακή γραφή. Η κακή γραφή μπορεί να προέρχεται είτε από άντρα ή γυναίκα. Ο μύθος περί γυναικείας γραφής είναι απλά σεξιστικός.Εύα Μάστορηhttps://www.blogger.com/profile/14361645943889043958noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1804447146182372222.post-62221952065990454392012-08-05T22:03:09.876+03:002012-08-05T22:03:09.876+03:00Η φράση "γυναικεία γραφή" είναι απλά άλλ...Η φράση "γυναικεία γραφή" είναι απλά άλλο ένα εμπορικό κόλπο. Ίσως το σπουδαιότερο διότι όχι μόνο τραβάει καινούργιες αναγνώστριες από την μύτη αλλά και τις κρατάει επειδή με αυτό τις κάνουν να νιώθουν πως ανήκουν σε κάποιο κλαμπ ανάγνωσης γυναικείων συγγραφέων. Μία φτηνή δικαιολογία που πλασσάρεται ως δήθεν θεωρία για όσες γράφουν παραλογοτεχνικά κατασκευάσματα και θέλουν λίγο περισσότερη αίγλη από το αν έγραφαν βίπερ ή το πλοίο της αγάπης. Η χρήση της λογοτεχνικής δόξας για να εδραιωθεί κάποιος ως δημιουργός και άνθρωπος της τέχνης είναι πασίγνωστη και από πολύ παλιά. Την χρησιμοποιούν κυρίως δημοσιογράφοι αλλά και άλλοι εργολάβοι κηδειών. Και γιατί λογοτεχνία και όχι ζωγράφική ας πούμε ή γλύπτική; Διότι το νομίζουν εύκολο. Άλλωστε χρειάζεται μόνο χυδαιότητα και δίψα για δόξα για να γίνει κάποιος συγγραφέας του χείριστου είδους και ένα λάπτοπ. Απλά πράγματα. Θέλεις κύρος; Γράφεις ένα βιβλίο, μια ποιητική συλλογή και περιμένεις να δεις αν θα μεγαλώσουν οι δουλειές. Λογοτεχνικοί κύκλοι; Παρουσιάσεις και πρωώθηση; Εταιρεία Ελλήνων Συγγαφέων; Ποιος ξέρει. Τίποτα δεν αποκλείεται (υποτίθεται) <br /><br />Αυτή η δικαιολογία λοιπόν, αυτό το εμπορικό κόλπο όπως οι περισσότερες δικαιολογίες θέλει να παρουσιάζεται σαν μία ενδιαφέρουσα και αξιοπρόσεχτη θεωρία με ωραίο όνομα, για να μην φαίνεται ότι η πραγματική βάση του εγχειρήματος αυτού είναι η κονόμα όπως τα σήριαλ ραδιοφώνου από το 40 και το 50, τα αισθηματικά σινερομάντσα του 60-70 και οι σειρές της τηλεόρασης εδώ και 40 χρόνια σχεδόν, που προσπαθούν να καλύψουν και ταυτόχρονα αντανακλούν συναισθηματικές υστερίες και ξεχασμένα συμπλέγματα εγκλεισμού και κατωτερότητας. Η διαφορά είναι ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με παρενέργεια του παραεμπορίου που φυσικό είναι να έχει απήχηση σε όσους ψάχνουν το εύκολο, το απαίδευτο. Η λογοτεχνία όμως ενδιαφέρεται μόνο για τον άνθρωπο και τις δυνατότητές του, όχι για φτηνές εγωϊστικές συναισθηματικές περιπέτειες. <br /> <br />Η Σιμόν έχει δίκιο. Υπάρχουν συγγραφείς. Μόνο συγγραφείς. <br /><br />Η Μάρω Δούκα, η Κική Δημουλά, η Πηνελόπη Δέλτα, η Ζωρζ Σαρρή, η Άννι Πρου, η Τζόυς Κάρολ Όουτς, η Τόνι Μόρισον, η Ναντίν Γκόρτιμερ, η Ντόρις Λένσινγκ κ.λ, κ.λπ, είναι συγγραφείς με τέτοια λογοτεχνική παιδεία και αισθητική αλλά και τέτοιο ήθος που δεν χρειάζονται ούτε θηλυκές γραφές για να κρυφτούν από πίσω ούτε άλλα διαφημιστικά κόλπα για να κολακέψουν τις γυναίκες και να μαζέψουν κι άλλη πελατεία για το μαγαζί. Η αξία τους είναι δεδομένη και αναμφισβήτητη. Είναι αληθινή λογοτεχνία.Angelohttps://www.blogger.com/profile/17672931018029187837noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1804447146182372222.post-2025860574748347862012-08-05T19:23:13.238+03:002012-08-05T19:23:13.238+03:00Ωραία τα παραδείγματα αλλά δε νομίζω πως απεικονίζ...Ωραία τα παραδείγματα αλλά δε νομίζω πως απεικονίζουν τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα. Η θεωρητική σας προσέγγιση έχει υπόσταση τη στιγμή που θεωρήσουμε πως πολλά από τα βιβλία που κυκλοφορούν στους πάγκους των μεγάλων βιβλιοπωλείων... δεν είναι λογοτεχνία!!!ΤΑΣΟΣ ΑΓΓΕΛΙΔΗΣ ΓΚΕΝΤΖΟΣhttps://www.blogger.com/profile/09246787246380197923noreply@blogger.com